Znajdź odpowiedzi na Twoje pytania
Masz problem techniczny, z którym nie potrafisz sobie poradzić? Mamy nadzieję, że znajdziesz tutaj rozwiązanie pośród artykułów, opisów i podpowiedzi przygotowanych przez naszych specjalistów z BOK.
Jak zmienić DNSy, zarejestrować lub przetransferować domenę
Z dniem 1 grudnia 2016 weszła w życie nowa silniej sformalizowana polityka ICANN ( adres dokumentu: https://www.icann.org/resources/pages/transfer-policy-2016-06-01-en ) odnośnie możliwości zmian danych abonenta domen globalnych (dotyczy również nowych nTLD). W tej chwili zmiany w polach: nazwa firmy, imię i nazwisko, osoba kontaktowa oraz adres e-mail będą generowały wniosek aktualizacji/cesji .
Wprowadzenie zmian w danych abonenta, o których mowa powyżej, spowoduje nałożenie 60-dniowej blokady na domenie. W okresie blokady transfer domeny do innego rejestratora nie będzie możliwy.
UWAGA - na stronie ( https://static.ibc.pl/web/Reczna_zmiana_danych_DI.pdf ) dostępny jest Wniosek, który Abonent zobowiązany jest wypełnić W PRZYPADKU braku możliwości procedowania elektronicznej zmiany następujących danych: Nazwa Abonenta/Nazwa Organizacji , autoryzowany email Abonenta. Szczególnie znajdzie on zastosowanie w przypadku braku dostępu Abonenta do obecnego adresu email.
Należy w nim wskazać nazwę domeny, dla której ma być dokonana zmiana, obecne i nowe dane, powód zmiany. Ponadto do formularza należy dołączyć dokumenty potwierdzające tożsamość Wnioskodawcy. Potrzebne są także podpisy osób umocowanych do zarządzania domeną oraz podpis nowego Abonenta (jeśli Abonent się nie zmienia – podpisuje się w dwóch miejscach jako obecny i nowy właściciel domeny).
Wniosek należy wypełnić w języku angielskim i przesłać na adres biuro@ibc.pl wraz z wymaganymi przez Rejestratora załącznikami. Rejestrator zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji wniosku. Wnioski rozpatrywane będą przez Directi według kolejności zgłoszeń.