Pomoc

Znajdź odpowiedzi na Twoje pytania

Masz problem techniczny, z którym nie potrafisz sobie poradzić? Mamy nadzieję, że znajdziesz tutaj rozwiązanie pośród artykułów, opisów i podpowiedzi przygotowanych przez naszych specjalistów z BOK.

Poczta i Webmail

Poczta, Administracja, Webmail

rozwiń
zwiń
W jakim narzędziu mogę tworzyć i administrować usługami pocztowymi
rozwiń
zwiń
Mam już swoją domenę na serwerze, co powinienem zrobić by zacząć korzystać z poczty
rozwiń
zwiń
Jak utworzyć konto email na Serwerze IBC
rozwiń
zwiń
Jak zalogować się do Webmaila i korzystać z poczty przez www
rozwiń
zwiń
Co to jest i jak utworzyć alias pocztowy
rozwiń
zwiń
Nie pamiętam hasła do swojego konta email, jak go podejrzeć lub zresetować. Jak zwiększyć wielkość konta
rozwiń
zwiń
Co to jest i jak utworzyć listę pocztową
rozwiń
zwiń
Jak i czy warto włączyć konto domyślne (catch-all) dla domeny pocztowej
rozwiń
zwiń
Jak ustawić opcje Antyspam dla konta email

Przejdź do panelu Klienta https://www.ibc.pl/login a następnie wybierz: Usługi > Serwery > Zarządzaj 

Otwary w nowym oknie WEBAS poprosi cię o podanie loginu i hasła ( twój login prezentowany jest w Panelu Klienta obok linku "Zarządzaj", z przyczyn bezpieczeństwa twoje hasło do Serwera nie jest wyświetlane ).

Po zalogowaniu do Webasa, z poziomu lewego menu wybierz :

USŁUGI > Poczta > następnie w prawym oknie > klilkinj nazwę konta email np. biuro@twojanazwadomeny.pl

W trybie edycji danego konta email wybierz sekcję "Antyspam"

Karta zawiera dwie sekcje :

1

ANTYSPAM PODSTAWOWY - podstawowe reguły filtra antyspamowego

[x] Włączone zabezpieczenie antyspamowe

SpamAssassin: Analizuje TYLKO nagłówki i TREŚĆ wiadomości i ocenia ją pod kątem cech charakterystycznych dla spamu. Sprawdza również czy adres nadawcy oraz serwera pocztowego występuje w bazach antyspamowych oraz czy list jest zgodny ze standardami przesyłania poczty internetowej. Program uczy się również rozpoznawać spam na podstawie wcześniej analizowanych listów. Na podstawie ilości przyznanych punktów wiadomość może zostać tylko OZNACZONA przedrostkiem [SPAM] w temacie lub całkowicie PRZENIESIONA do folderu SPAM na serwerze - wybór metody (OZNACZONA/PRZENIESIONA) działania SpamAssassin należy do Użytkownika konta email, dostępne jest także przez Użytkownika wybranie czułości skanera: bardzo mała> mała> normalna> duża. Zalecana jest czułość duża lub normalna skanera

Jeśli wybrałeś wariant PRZENIESIONA do folderu SPAM pamiętaj by okresowo sprawdzać folder SPAM na Serwerze pod kątem obecności brakujących wiadomości. W przypadku korzystania z poczty w trybie IMAP Zobacz folder SPAM jest od razu widoczny w używanym Kliencie IMAP. W przeciwnym wypadku ( tryb POP3) należy okresowo zalogować się do Webmaila i sprawdzić folder SPAM.

 

UWAGA - dlaczego włączenie ANTYSPAM PODSTAWOWY jest tak ważne ? :

  1. Proszę pamiętać, że często Spamerzy wysyłają SPAM z wykorzystaniem cudzych kont email, do których przejęli hasła dzięki trojanom/wirusom instalowanych na komputerach Internautów lub z poziomu skryptów www zainfekowanych serwisów www.
  2. Tak wysyłany SPAM nie jest możliwy do skutecznego zablokowania mechanizmami RBL, SPF, Greylist ( patrz poniżej ) z uwagi m.in. na zmienność/mnogość adresów email Nadawcy, zmiennych autoryzacji smtp i zmienność numerów IP z których jest wysyłany. Taką wiadomość można więc identyfikować jako SPAM wyłącznie po treści i nagłówku w oparciu o metodą punktową
  3. W takim przypadku jedyną skuteczną możliwością jest właśnie korzystanie z ANTYSPAM PODSTAWOWY z wybraną opcją Przenoszenie wiadomości do folderu SPAM, które dokonuje automatycznie SpamAssassin analizując treść i nagłówki wiadomości emailowych
  4. W tym celu włącz ustawienia [x] Włączone zabezpieczenie antyspamowe z wybraną opcją Przeniesienie e-maila do katalogu SPAM w opcjach Antyspam konta email
2

ANTYSPAM ZAAWANSOWANY - zaawansowane reguły filtra antyspamowego

RBL: Funkcja blokowania adresów IP, z których został rozesłany SPAM. Lista adresów jest pobierana na bieżąco od organizacji niezależnych. Włączenie opcji znacznie ogranicza liczbę SPAMu, może jednak powodować niedochodzenie wiadomości, jeśli adres serwera nadawcy zostanie umieszczony na liście RBL.

SPF: Mechanizm sprawdzania przez serwer pocztowy, czy wiadomość została wysłana z serwera, ktory jest poprawny dla danego adresu e-mail. Włączenie opcji ogranicza liczbę SPAMu i może chronić przed nowymi wirusami. Problemy występują rzadko i tylko w przypadku zlej konfiguracji serwera nadawcy wiadomości.

Greylist: Po włączeniu tej funkcji, serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej próbie dostarczenia. Ponieważ wirusy i SPAMerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki, funkcja ta chroni przed SPAMem niemal w 100%. Aktywacja powoduje niewielkie wydłużenie czasu dochodzenia poczty.

 

UWAGA - domyślne ustawienia na serwerach Antyspamu Zaawansowanego są następujące :

  1. RBL - Tak
  2. SPF - Tak
  3. GREYLIST - Nie
3

ZASADY BLOKOWANIA ZAŁĄCZNIKÓW - ustawienia domyślne obowiązujące na Serwerach

W ramach naszych zabezpieczeń istnieją mechanizmy które sprawdzają załączniki pod kątem bezpieczeństwa, zarówno w wiadomościach wychodzących jak i przychodzących.

Pliki z rozszerzeniami .exe nie są respektowane, dodatkowo sprawdzane są pliki archiwów takie jak: 7z, zip, rar, arj Jeśli zawierają pliki o poniższych rozszerzeniach również są odrzucane.

Lista niedozwolonych rozszerzeń: ade, adp, bat, chm, cmd, com, cpl, exe, hta, ins, isp, jse, js, lib, mde, msd, msp, mst, pif, scr, sct, shb, sys, vb, vbe, vbs, vxd, wsc, wsf and wsh

 

UWAGA - Złośliwe załączniki z dokumentami np. Worda, z osadzonymi w nim wykonywalnymi macrami, to aktualnie niestety najskuteczniejsze źródło infekcji Użytkowników końcowych ( popularne phishingi: powiadomienie o przesyłce, o fakturze, o przelewie, itp ) . Dlatego też pliki Office ( np. Word, Excel ) zwłaszcza w przypadku kiedy zawierają osadzone wykonywalne macra mogą zostać zakwalifikowane przez Skaner AV jako złośliwe lub podejrzane. Taka wiadomość zostanie wtedy odrzucona przez Skaner AV, sugerowane rozwiązania :

  1. spakuj plik załącznika .doc do archiwum i załóż hasło na spakowany plik - wtedy Skaner AV nie będzie analizował zabezpieczonego hasłem archiwum
  2. zamiast załącznika udostępnij plik poprzez link na swoim koncie ftp lub dowolnej usłudze chmurowej
 

UWAGA - Wysyłka zostanie także zablokowana ( w kierunku przychodząca oraz wychodząca ) jeśli wiadomość zawierała frazę "faktura" oraz link do googledrive , a jest to kombinacja bardzo często stosowana przez Spamerów/Scamerów. , sugerowane rozwiązania :

  1. udostępniaj i otrzymuj faktury w plikach PDF
  2. udostępniaj i otrzymuj bezpieczne linki
 

UWAGA - możliwe jest dodanie poszczególnych domen lub emaili do whitelisty dla mechanizmów Greylist, RBL, SPF zgodnie z konfiguracją jak na poniższym filmie wideo. Wskazane domeny lub konta email będą odtąd wyłączone z wymienionych mechanizmów zabezpieczających - ma to szczególne znaczenie dla Użytkowników, którym zależy na otrzymywaniu poczty od wskazanych Nadawców bez żadnych opoźnień

 

UWAGA - pamiętaj !, że dokonasz tych ustawień także z poziomu Webmaila. Po zalogowaniu do niego naciśnij :

USTAWIENIA > ZAAWANSOWANE > Antyspam

Ustawienia Antyspam dla konta email z poziomu Webmaila
rozwiń
zwiń
Jak ustawić globalnie dla całej domeny pocztowej ustawienia Antyspam
rozwiń
zwiń
Jak włączyć ochronę DKIM i DMARC dla swojej domeny pocztowej
rozwiń
zwiń
Otrzymuję uciążliwy Spam/Scam, którego jestem rzekomo Nadawcą
rozwiń
zwiń
Jak ustawić na koncie email automatyczną odpowiedź (autoresponder)
rozwiń
zwiń
Jak ustawić przekierowanie poczty ( forwarding ) na inne konto
rozwiń
zwiń
Jak skonfigurować program pocztowy do obsługi poczty z IBC
rozwiń
zwiń
Co to jest IMAP i czy mogę korzystać w IBC z poczty w trybie IMAP
rozwiń
zwiń
Jak skonfigurować program Thunderbird w IMAP do obsługi poczty w IBC
rozwiń
zwiń
Korzystam z IMAP-a, w jaki sposób pocztę wysłaną zapisywać na serwerze
rozwiń
zwiń
Jak automatycznie podpisywać wiadomości w Webmailu poprzez kartę Tożsamości
rozwiń
zwiń
Jak ustawić/zmienić w Webmailu porządek sortowania wiadomości
rozwiń
zwiń
Nie chce dawać posiadaczomi domeny dostępu do głównego narzędzia Webas, gdzie może on edytować konta email w swojej domenie
rozwiń
zwiń
Korzystam z Neostrady, dlaczego nie działa mi poczta wychodząca na porcie 25
rozwiń
zwiń
Czasami nie otrzymuję poczty lub dochodzi ona później niż normalnie
rozwiń
zwiń
Otrzymuję więcej spamu niż zwykle, czy mogę zwiększyć ochronę Antyspamową
rozwiń
zwiń
Skonfigurowałem dla poczty powiadomienia SMS, dlaczego nie działają
rozwiń
zwiń
Jak zablokować konkretne konto email w mojej domenie
rozwiń
zwiń
Czy moje konta email są zabezpieczone skanerem antywirusowym?
rozwiń
zwiń
Mam kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy wiadomości na poczcie, czy lepszy będzie IMAP od Webmaila
rozwiń
zwiń
Nie mogę wysłać lub odebrać poczty Outlookiem, pojawia się błąd Numer błędu 0x800..... lub inny błąd
rozwiń
zwiń
Czy wysyłka poczty w SMTP i Sendmail ma limity godzinne lub dobowe
rozwiń
zwiń
Moje konto email wysyłało SPAM i zostało zablokowane, to nie możliwe
rozwiń
zwiń
Korzystając z Webmaila pokazała się przekreślona kłódka i informacja o niebezpiecznym połączeniu
rozwiń
zwiń
Poczta email z szyfrowaniem PGP w Webmailu

Poznaj opinie o nas

 
Z usług firmy IBC korzystamy od 2007 roku. Przez te lata nie mieliśmy nawet najmniejszych problemów. Profesjonalna obsługa klienta, bardzo dobry kontakt i bezawaryjne usługi na najwyższym poziomie. Z czystym sumieniem możemy polecić i zachęcamy do korzystania z usług firmy IBC.
hotaru.pl
 
Bardzo profesjonalny serwis, żadnych problemów z uzyskaniem pomocy i informacji
pomocdrogowazagan.pl
 
Gorąco polecam IBC. Firma zapewnia bardzo dobrą jakość usług i bardzo dobry kontakt z biurem handlowym jak i w sprawie pomocy technicznej. Działam z IBC od 2013 roku.
ewapalasz.com
 
Serwery IBC działają bez zarzutu. Nasz klub korzysta z nich od kilku lat i jesteśmy zadowoleni z usług i możliwości jakie dostajemy w zamian za wykupienie do nich dostępu. Stali klienci z kilkuletnim stażem mogą ubiegać się o bardzo korzystne rabaty. Polecamy z pełnym przekonaniem.
shidokan-lodz.pl
 
Usługi na najwyższym poziomie. Świetna obsługa, bardzo szybko otrzymujemy odpowiedzi. Oby wszystkie firmy tak działały:) Dziękujemy.
www.richo.pl
 
Profesjonalna obsługa klienta, indywidualne podejście, szukanie najlepszych rozwiązań. Z pełną świadomością polecam korzystanie z serwerów firmy IBC.
centrum
 
Miła obsługa, elastyczne podejście do klienta. Korzystam już kilka lat i jestem zadowolony z jakości usług. Polecam.
haftpol.com.pl
 
Współpraca z IBC.pl bardzo dobra. Problemów z domenami nie miałem z serwerem również. Miła , szybka obsługa. Myślę , że ceny przystępne. Polecam
neolith.pl , horyzont-z.pl
 
Usługi z których korzystamy w Firmie IBC.PL są wykonywane rzetelnie i bezproblemowo - w ciagu czterech lat współpracy nigdy nie był potrzebny nawet kontakt telefoniczny ani nie wystąpiła żadna awaria. Zapłaciliśmy i mamy to na co się umówiliśmy. W związku z czym z czystym sumieniem możemy polecić usługi tej firmy.
www.skarpex.pl
 
Stronę www. na serwerach firmy IBC utrzymujemy od 2008 roku i nigdy nie było żadnych problemów z dostępem ani z działaniem poczty. Konsultanci firmy są zawsze dostępni, sympatyczni i co najważniejsze kompetentni. Polecam z pełną odpowiedzialnością :)
stylowymautemdoslubu.pl
 
Współpraca z ibc bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Profesjonalizm, terminowość i indywidualne podejście. Obsługa klienta (infolinia) zawsze chętna do pomocy i natychmiastowe wyjaśnienie wszelkich spraw.
pogotowie-zamkowe.com.pl
 
Korzystamy z usług firmy IBC od wielu lat. Serwery stabilne i totalny brak awarii serwerów. Aktualizacje systemów wykonywane z głową i prawie nie zauważalne. W związku że jesteśmy firmą outsourcingową IT to każdego naszego klienta zainteresowanego hostingiem zawsze z czystym sumieniem przekierowujemy do IBC...i żaden się nawet nie skarżył. Z czystym sumieniem...bardzo polecamy.
Joanna Rucińska - Staff-Info-Tech
 
Jestem bardzo zadowolony z 2-letniej współpracy z ibc.pl. Jak dotąd bezproblemowo, bezawaryjnie i z profesjonalnym wsparciem. Oby tak dalej. Dziękuję
www.inbu.pl
 
Serwer spełnia moje oczekiwania w 100%. Natychmiastowe odpowiedzi na wiadomości e-mail o każdej porze to dodatkowy atut. Polecam.
Rafał
 
Współpracuję z ibc.pl od 2010 roku. Współpraca ta układa się pomyślnie - jestem szczególnie zadowolona z uwzględnienia mojej sugestii w przedmiocie udzielonego rabatu.
tomaszewska.co
 
Jestem zadowolony z dotychczasowej współpracy i obsługi w zakresie usług hostingowych i z niecierpliwością oczekuję możliwości rozszerzenia współpracy.
Michał Mierzejewski
 
Od początku prowadzenia działalności korzystam z usług firmy IBC. Bardzo dobry i indywidualny kontakt z klientem oraz szybki czas reakcji Biura Obsługi Klienta. Polecam.
www.olgroup.pl
 
Od ponad 10 lat wspolpracuje z firmą IBC. Podoba mi się przede wszystkim profesjonalna obsługa, łatwość prowadzenie serwera, dobre wsparcie techniczne.
Konrad, Marylomania

Zaufali nam