Znajdź odpowiedzi na Twoje pytania
Masz problem techniczny, z którym nie potrafisz sobie poradzić? Mamy nadzieję, że znajdziesz tutaj rozwiązanie pośród artykułów, opisów i podpowiedzi przygotowanych przez naszych specjalistów z BOK.
Poczta, Administracja, Webmail
Przejdź do panelu Klienta https://www.ibc.pl/login a następnie wybierz: Usługi > Serwery > Zarządzaj
Otwary w nowym oknie WEBAS poprosi cię o podanie loginu i hasła ( twój login prezentowany jest w Panelu Klienta obok linku "Zarządzaj", z przyczyn bezpieczeństwa twoje hasło do Serwera nie jest wyświetlane ).
Po zalogowaniu do Webasa, z poziomu lewego menu wybierz :
USŁUGI > Poczta > następnie w prawym oknie > klilkinj nazwę konta email np. biuro@twojanazwadomeny.pl
W trybie edycji danego konta email wybierz sekcję "Antyspam"
Karta zawiera dwie sekcje :
ANTYSPAM PODSTAWOWY - podstawowe reguły filtra antyspamowego
[x] Włączone zabezpieczenie antyspamowe
SpamAssassin: Analizuje TYLKO nagłówki i TREŚĆ wiadomości i ocenia ją pod kątem cech charakterystycznych dla spamu. Sprawdza również czy adres nadawcy oraz serwera pocztowego występuje w bazach antyspamowych oraz czy list jest zgodny ze standardami przesyłania poczty internetowej. Program uczy się również rozpoznawać spam na podstawie wcześniej analizowanych listów. Na podstawie ilości przyznanych punktów wiadomość może zostać tylko OZNACZONA przedrostkiem [SPAM] w temacie lub całkowicie PRZENIESIONA do folderu SPAM na serwerze - wybór metody (OZNACZONA/PRZENIESIONA) działania SpamAssassin należy do Użytkownika konta email, dostępne jest także przez Użytkownika wybranie czułości skanera: bardzo mała> mała> normalna> duża. Zalecana jest czułość duża lub normalna skanera
Jeśli wybrałeś wariant PRZENIESIONA do folderu SPAM pamiętaj by okresowo sprawdzać folder SPAM na Serwerze pod kątem obecności brakujących wiadomości. W przypadku korzystania z poczty w trybie IMAP Zobacz folder SPAM jest od razu widoczny w używanym Kliencie IMAP. W przeciwnym wypadku ( tryb POP3) należy okresowo zalogować się do Webmaila i sprawdzić folder SPAM.
UWAGA - dlaczego włączenie ANTYSPAM PODSTAWOWY jest tak ważne ? :
ANTYSPAM ZAAWANSOWANY - zaawansowane reguły filtra antyspamowego
RBL: Funkcja blokowania adresów IP, z których został rozesłany SPAM. Lista adresów jest pobierana na bieżąco od organizacji niezależnych. Włączenie opcji znacznie ogranicza liczbę SPAMu, może jednak powodować niedochodzenie wiadomości, jeśli adres serwera nadawcy zostanie umieszczony na liście RBL.
SPF: Mechanizm sprawdzania przez serwer pocztowy, czy wiadomość została wysłana z serwera, ktory jest poprawny dla danego adresu e-mail. Włączenie opcji ogranicza liczbę SPAMu i może chronić przed nowymi wirusami. Problemy występują rzadko i tylko w przypadku zlej konfiguracji serwera nadawcy wiadomości.
Greylist: Po włączeniu tej funkcji, serwer przyjmuje wiadomości dopiero przy drugiej próbie dostarczenia. Ponieważ wirusy i SPAMerzy niemal nigdy nie ponawiają próby wysyłki, funkcja ta chroni przed SPAMem niemal w 100%. Aktywacja powoduje niewielkie wydłużenie czasu dochodzenia poczty.
UWAGA - domyślne ustawienia na serwerach Antyspamu Zaawansowanego są następujące :
ZASADY BLOKOWANIA ZAŁĄCZNIKÓW - ustawienia domyślne obowiązujące na Serwerach
W ramach naszych zabezpieczeń istnieją mechanizmy które sprawdzają załączniki pod kątem bezpieczeństwa, zarówno w wiadomościach wychodzących jak i przychodzących.
Pliki z rozszerzeniami .exe nie są respektowane, dodatkowo sprawdzane są pliki archiwów takie jak: 7z, zip, rar, arj Jeśli zawierają pliki o poniższych rozszerzeniach również są odrzucane.
Lista niedozwolonych rozszerzeń: ade, adp, bat, chm, cmd, com, cpl, exe, hta, ins, isp, jse, js, lib, mde, msd, msp, mst, pif, scr, sct, shb, sys, vb, vbe, vbs, vxd, wsc, wsf and wsh
UWAGA - Złośliwe załączniki z dokumentami np. Worda, z osadzonymi w nim wykonywalnymi macrami, to aktualnie niestety najskuteczniejsze źródło infekcji Użytkowników końcowych ( popularne phishingi: powiadomienie o przesyłce, o fakturze, o przelewie, itp ) . Dlatego też pliki Office ( np. Word, Excel ) zwłaszcza w przypadku kiedy zawierają osadzone wykonywalne macra mogą zostać zakwalifikowane przez Skaner AV jako złośliwe lub podejrzane. Taka wiadomość zostanie wtedy odrzucona przez Skaner AV, sugerowane rozwiązania :
UWAGA - Wysyłka zostanie także zablokowana ( w kierunku przychodząca oraz wychodząca ) jeśli wiadomość zawierała frazę "faktura" oraz link do googledrive , a jest to kombinacja bardzo często stosowana przez Spamerów/Scamerów. , sugerowane rozwiązania :
UWAGA - możliwe jest dodanie poszczególnych domen lub emaili do whitelisty dla mechanizmów Greylist, RBL, SPF zgodnie z konfiguracją jak na poniższym filmie wideo. Wskazane domeny lub konta email będą odtąd wyłączone z wymienionych mechanizmów zabezpieczających - ma to szczególne znaczenie dla Użytkowników, którym zależy na otrzymywaniu poczty od wskazanych Nadawców bez żadnych opoźnień
UWAGA - pamiętaj !, że dokonasz tych ustawień także z poziomu Webmaila. Po zalogowaniu do niego naciśnij :
USTAWIENIA > ZAAWANSOWANE > Antyspam