W ostatnim okresie odnotowujemy nasilenie uciążliwych ofert ( o charakterze Spamu/Scamu ) związanych z Bitcoinem.
Poniżej przedstawiamy instrukcje postępowania w wariancie A i B, obydwie metody zalecamy stosować jednocześnie.
1) Spamerzy wysyłają Spam z wykorzystaniem cudzych kont email, do których przejęli hasła dzięki trojanom/wirusom instalowanych na komputerach, z poziomu skryptów www zainfekowanych serwisów www, a przede wszystkim z poziomu setek na bieżąco tworzonych kont email i nowo rejestrowanych specjalnie w tym celu domen.
2) Tak wysyłany Spam nie jest możliwy do skutecznego zablokowania mechanizmami RBL, SPF, Greylist ( patrz poniżej ) z uwagi m.in. na zmienność/mnogość adresów email Nadawcy, zmiennych autoryzacji smtp i zmienność numerów IP z których jest wysyłany. Taką wiadomość można więc identyfikować jako Spam wyłącznie po treści wiadomości i nagłówku w oparciu o metodą punktową.
3) W takim przypadku jedyną skuteczną możliwością jest właśnie korzystanie z ANTYSPAM PODSTAWOWY z wybraną opcją "Przenoszenie wiadomości do folderu Spam", które dokonuje automatycznie SpamAssassin analizując treść i nagłówki wiadomości emailowych.
W tym celu włącz ustawienia [x] "Włączone zabezpieczenie antyspamowe" z wybraną opcją "Przeniesienie e-maila do katalogu Spam" w opcjach Antyspam konta email.
Więcej informacji dostępne w linku pomocy technicznej "Jak ustawić opcje Antyspam dla konta email" Zobacz
Zamiast słowa:
Reguła wiadomości działa po stronie serwera pocztowego i będzie działać nawet po wylogowaniu z panelu Webmail.